De heenreis - dag 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Evelien Koedijk - WaarBenJij.nu De heenreis - dag 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Evelien Koedijk - WaarBenJij.nu

De heenreis - dag 1

Door: Evelien Koedijk

Blijf op de hoogte en volg Evelien

01 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Het is 14.40 en ik wacht op mijn koffer. De hitte komt me al tegemoet. Ik sta tussen gezinnen uit Nederland (overduidelijk vermoeid door een lange reis) en Curaçaonaars (rustig afwachtend op de koffers). Ik loop door de deuren naar buiten en het eerste wat me opvalt is de warmte en de felle zon. Wachtend op mijn huisbaas neem ik alle indrukken in mij op. Naast me zit een man te wachten op een familie uit Nederland die op vakantie komen. Ze staat te wachten bij de uitgang van het vliegveld. 'Ja, ik zie ze wel staan, maar ze zouden naar de fontein lopen. En dat doen ze dus niet. Nee, ik wacht af tot ze naar me toe komen', aldus de man tegen zijn collega aan de telefoon. Een goed begin om aan de mentaliteit van de mensen hier te wennen. Alles komt vanzelf wel goed! Maak je vooral geen zorgen!
Voor iemand als ik, plannen en regelmaat staan bovenaan mijn lijstje, een hele uitdaging!
Ik word opgehaald en hoor gelijk allerlei verhalen over de mensen en het leven hier. Iedereen wil even een praatje maken en ze zullen altijd bereid zijn om je te helpen.

Ik ben benieuwd naar alle mooie dingen die nog zullen volgen!

  • 09 Mei 2014 - 07:59

    Toos:

    Hoi Evelien ,
    Nou het wekend bijna voor de deur ,dus kun je lekker gaan genieten van de warme zon en de mooie blauwe zee .
    En die beestjes ja dat hoort er bij ,maar goed even aan wennen toch !!??

    Toos xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 30 April 2014
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 3061

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 27 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: